Start‎ > ‎Zweihänder‎ > ‎Viedma - I - III‎ > ‎

Viedma - I - III

Viedma Regel I

Quelle - Method of Teaching of MastersFirstly, the montante will be placed in the disciple’s right hand, standing in the middle of a hall, who makes a forward movement with the montante, then passes the montante and his hand above his head, turning his face over his right shoulder in a manner that he comes to see the point of the montante with the right eye. Cutting with it, he runs a tajo, giving a step with the right foot in front, having placed the left hand on the pommel of the montante. Without moving the left foot, he makes tajos, which have to leave from his right shoulder. He also changes the montante to the left shoulder and makes reveses, taking the right foot back with steps toward the rear, and this has to be without moving the left foot. He will do this for eight days.

Drey Wunder Infos
Linke Fuß vorn. Schwert in rechte Hand, griff nahe an Kreuz mit Ort am Boden auf der rechte Seite. Rechte hintere Fuß tritt das Schwert nach oben (Fläche treffen, nicht der Klinge) Schwert bewegt sich dadurch in Uhrzeigersinn nach hinten. Schwung nutzen und in LS-Zornhut stellen. Rechtes bein vor mit Oberhau talho, linke Fuß bleibt stehen, rechte Fuß leitet eine 180Grad Drehung ein und ich haue wieder ein Oberhau talho. Achtung, die haue sollen in fluss aufeinander folgen. Das ganze noch zwei mal. Ab hier Rückwärts, d.h. der linke Fuß bleibt weiterhin stehen, der rechte leitet die 180Grad Drehungen ein, ich haue aber stets ein Oberhau revez. insgesamt vier mal. Gesamtzahl haue: 8 Stück.

Viedma Regel II

Quelle - Method of Teaching of MastersHe will also direct him to return to take the montante and make the same movement of increase, and passes it above his head, turning his face, that always has to look at the point of the montante, and to give a simple tajo until the montante ends on the left shoulder, giving a step forward, and from there, to give a reves, giving another step with the left foot. He will give four or five steps like this throwing tajos and reveses. He returns in the same manner to undo them, until returning to where he left, and from there changes the montante, throwing thrusts to one side and the other. After he does it, direct him to do this same technique double, which will be tajo and tajo, reves and reves, each set of two tajos or reveses fitting in one step, until he returns to where he left and makes the thrusts.

Drey Wunder Infos
... folgt.


Viedma Regel III

Quelle - Method of Teaching of MastersHe will also be taught that it makes space, encircling himself, as they say, outside gentlemen, and from here he will be able to give long or short steps, to one side and the other. Whenever it seems the end of the techniques, he will be able to place the montante either on his right or left shoulder, or on the head; many place it on the head, which they say guards the back. Many other things will be able to be dealt with, but usage will uncover them.

Drey Wunder Infos
Linke Fuß vorn. Schwert in rechte Hand, griff nahe an Kreuz mit Ort am Boden auf der rechte Seite. Rechte hintere Fuß tritt das Schwert nach oben (Fläche treffen, nicht der Klinge) Schwert bewegt sich dadurch in Uhrzeigersinn nach hinten. Schwung nutzen und in LS-Zornhut rechts stellen. Rechtes Bein vor mit Mittelhau talho, linkes bein zurück mit 120 Grad Drehung ein weitere Mittelhau talho, dann wieder rechtes bein vor Mittelhau talho und linkes Bein zurück bei 120 Grad Drehung mit Mittelhau talho. Jetzt habe ich ein 360Grad Drehung durchgeführt und stehe mit mein rechtes bein vorne in LS-Zornhut links. Jetzt alles "Rückwärts", d.h. zuerst immer rechtes bein vor mit Mittelhau revez gefolgt von linkes Bein zurück Mittelhau revez in 120 Grad Drehung, usw. bis ich in meine ursprüngliche Position angelangt bin.